happy gal 88

This blog is about all things that make me happy. Why happy gal? Because I strongly believe that life is short and we must treasure every second of it. Why brood and live life unhappily?! I hope every reader finds some happiness on this blog : ) See my Korean blog - Seoul Far Seoul Good - @ http://www.seoulfarseoulgood.blogspot.com/

Wednesday, June 21, 2006

내 주말 (My Weekend)

Chanced upon this sexy little shop in Kuala Lumpur's biggest mall - One Utama

친구: 지난주말 뭐 했어요?
샌디: 콸라 롬폴에 갔어요.
친구: 콸라 롬폴이 어디 있어요?
샌디: 말레이제도에 있어요. 싱가포리 외에 있어요.
친구: 누구 갔어요?
샌디: 100동료 사무실에서 갔어요. 우리 많이 스포오츠 쳤어요.
친구: 그래. 재미있었어요? 뭐 쳤어요?
샌디: 네, 재미있었어요. 정구 과 달리기 했어요. 그리고 우리스포오츠두이겼어요.
친구: 축하합니다.

____________________________________________________________________


With the first lesson for my Intermediate Korean Course starting next week, I thought I better do some revision. Instead of the usual prose format, I chose a conversation format this time round to talk about my weekend trip to Kuala Lumpur.

This is the first time I go up to play games with our Malaysian counterparts. I took part in two events – running and tennis – and won both! It sure builds up my confidence as I’ve always thought I’m not cut out for competitive sports (except for running). This is because I get too nervous and make lots of unforced errors.

The other great thing about the trip was I got to know a lot more people. Sat with this group of guys who taught me how to play cho dai di – a local card game, I think. Sure reminds me of college days when I’m usually hanging out with guys.

Read more about it on my travel blog… visit next week ‘cos it’s still under construction!


4 Comments:

  • At 5:55 pm, Blogger Spicebears 스파이스베어 said…

    Interesting and creative way to learn korean :) Keep it up :)

    친구: 지난(spacing)주말(+에) 뭐 했어요?

    샌디: 콸라 롬폴에 갔어요.

    친구: 콸라 롬폴이 어디 있어요?

    샌디: 말레이제도(malaysia?말레이지아?)에 있어요. 싱가포리(singapore?싱가포르?) 외에 있어요.

    친구: 누구(+하고 같이) 갔어요?

    샌디: (100동료x) 사무실에서 (+동료가 100 명 하고 같이) 갔어요. 우리 (많이x)(많은) (스포오츠x)(스포츠를) (쳤?)(not sure if 했is better?)어요.

    친구: 그래. 재미있었어요? (뭐x) (무슨 스포츠를 했) (쳤?)어요?

    샌디: 네, 재미있었어요. 정구(+를 치고) (과x) 달리기(+를) 했어요. 그리고 우리(spacing) 스포오츠(+를)(spacing)(두??)(spacing)이겼어요.

    친구: 축하합니다.

    Note :
    colleagues + number + 명 / 분 (honorific)
    많이 + verb
    많은 + noun
    sports which involve big balls (basketball, netball, soccer) + 하다
    sports which involve small balls (eg tennis, golf, table tennis) + 치다
    other sports (eg. running, swimming, yoga) + 하다
    이/가 + adjective (this is to describe something)
    을/를 + verbs (this is explaining the actions)

     
  • At 10:09 pm, Blogger Sandy, 샌디 said…

    감사합니다. 내 많은 한국말 낱말(words- 맞았어요?) 배우했어요. 한국말 어말 년 공부해요? NUS Extension Programme 이 팤멀에서 공부해요?

     
  • At 10:55 pm, Blogger Spicebears 스파이스베어 said…

    청만아요 :) 제는 오늘은 샌디에게서 많은 것을 배웠어요. 고마워요.

    낱말 = 단어 = word
    위 = outside
    달리기 = running
    정구 = 테니스 = tennis

    얼말 동안 한국어을 공부했어요? 제가 지난 7월부터 SKS에서 공부하기 시작했어요. 하지만 금년 4월에 SKS에 반이 없어서 지금 NUS Ext에서 공부하고 있어요. 샌디 씨는요?

    SKS을 좋아해요. NEX도 좋아해요. 나중에 SKS에 반이 있으면 제가 다니고 싶어요.

    우리 한국어를 열심히 공부해요. 아짜! 아짜!

     
  • At 8:58 am, Blogger Sandy, 샌디 said…

    고마워...

    제가 금년 3월 Cambridge 학교에서 공부했어요. 10반이 완성했어요. 다음주 중긴의 반이 시작해요. Cambridge에 좋아해요. 제는 선생님을 진짜 좋어요.

    화이팅!

     

Post a Comment

<< Home